Arrangemang

Plats: TjustBio – Västerviksvägen 4A

Lunch med smörgåstårta & dricka med efterföljande kaffe & kaka

Årsmötesförhandlingar

Filmvisning ”Holms Yachtvarv” och Pelle Liljegren som berättar om filminspelningen

Vi välkomnar alla gamla som nya medlemmar!

Medlemskapet går att lösa snabbt redan nu genom att swisha 100 kr till 123 078 86 87 eller betala på plats!

Vi kommer hålla hembygdsgården på Myrkullen öppen alla söndagar i juli även under 2024, mer info kommer!

Tidigare information om arrangemang!

Varmt välkomna att besöka vår mysiga hembygdsgård på Myrkullen i Gamleby.

Kommande arrangemang

Hembygdens dag 6 augusti då vi kommer hålla öppet i husen, muséet, lokala hantverkare kommer vara på plats, musikunderhållning samt servering av våfflor.

Tidigare arrangemang under 2023

Nationaldagsfirande i Unos Park 6 juni klockan 18.00.

Korum på Myrkullen 18 maj klockan 10.00

Norra Tjust Pastorat inbjuder till korum på Myrkullen – Gamlebys hembygdsgård – torsdagen den 18 maj Kl. 10:00.

Präst Hans Wennström, musiker Anette Danielsson och sång av kören

Medtag kaffekorg!

Välkomna!

Årsmöte för Gamleby Sockens Hembygdsförening

Söndagen den 26 mars klockan 14.00

Plats: Fritidsgården i Gamleby

Förutom årsmöte kommer Veronica Palm, biträdande museichef och arkeolog på Västerviks Museum, berätta om utgrävningarna som genomfördes runt Gamleby torg

Vi bjuder på fika!

Varmt välkomna!

Den 7 februri kl 18.00 anordnades 100 år av båtliv – ett föredrag av Eva Berglund-Törnblom

Plats: Skyttepaviljongen, Gratis inträde

100 år av båtliv affisch

Hembygdens dag på Myrkullen 14 augusti 14-18 2022

Auktion på Gamlebygymnasiet 24 juli 11.00 2022

Korum på Myrkullen 26 maj klockan 10.00 2022

Gamleby sockens hembygdsförening inbjuder till korum på Myrkullen. Torsdag 26/5 Kl: 10:00.

Medverkande: C-G Thorell. A Danielsson. kören. Medtag kaffekorg. Välkomna

Nationaldagsfirande Unos Park 6 juni 2022

Gamleby sockens hembygdsförening inbjuder till Nationaldagsfirande i Unos park Måndag 6 juni Kl. 18:00.
Medverkande: KFUM-kören från Linköping. Tal av Anders Wellving. Särskilt välkomnade till nyanlända flyktingar i kommunen. Alla hälsas välkomna.

Styrelsen

Myrkullens Hembygdsgård är öppet efter överenskommelse – maila oss på gamleby.hembygdsfor@gmail.com